Sosyal Medya Alanında Yapılabilecek 10 Farklı İş Önerisi

Merhabalar 

Sosyal medya günümüz iletişiminde oldukça etkili kullanılmakta. Birçok kişi sadece çevre edinmek ve olup bitenleri çevresi ile paylaşmak adına paylaşımlarda bulunmakta. Ancak bir  başka kesim ise sosyal mecraları iş alanı olarak değerledirmekte ve bu alanlardan geçimini sağlamaktadır. 

İşte bu konu hakkında benimde sizlere 10 farklı alanda  iş önerilerim olacak.

Sosyal Medya Alanında Yapılabilecek !0 Farklı İş Önerisi




Sosyal Medya Uzmanı 

Tamamen bu konuda uzmanlaşmış olan kişilerdir. Sosyal medya uzmanı bir konu, ürün ya da kanal için sosyal medya platformlarının yönetiminden sorumludur. Şirket yöneticilerine genel hedefler doğrultusunda raporlama yapar. Belirli araçlar ve araştırmalarla sosyal medyayı sürekli olarak ölçümlemek, içerik ve kullanıcı ile ilgili son trendleri takip etmek durumundadır. Bu amaçla ekibini de sürekli olarak eğitir.

Sosyal Medya Strateji Uzmanı 

Sosyal medya strateji uzmanı şirketin ve departmanın hedefleri doğrultusunda sosyal medya planlaması yapar. Yıl içinde hangi içeriklerin hangi sosyal medya platformunda yer almasının marka için faydalı olacağını araştırır. Strateji planlarına göre markanın sosyal medyada görünürlüğünü ve bunun firmaya prestij ve maddi getiri olarak dönüşünü hedefler.

Sosyal Medya Etkinlik Uzmanı 

Sosyal medya etkinlik uzmanı markanın hedefleri doğrultusunda hem fiziki hem de online sosyal medya etkinlikleri düzenler. Etkinliklerin konseptine göre ünlü isimlerden, uzmanlardan ya da uygulamalardan destek alabilir. Etkinliklerle marka görünürlüğüne hizmet eder.


Sosyal Medya Hukuk Danışmanı 

Hukuk okuyanlar için yeni bir iş alanı olan bu danışmanlık biçimi daha çok telif ve diğer haklarla ilgilidir. Markanın hem kullanıcı hem de işveren tarafında sosyal medyadaki hukuksal süreçlerini takip eder. Sosyal medya hukuk danışmanı gerekli durumlarda hukuki süreçleri yönetir.

Medya Yöneticisi

Medya yöneticisi sosyal medyanın video ve görsel kısımlarıyla ilgilidir. Video ve yayıncılık platformlarını yönetir.

Blogger

Kişisel blogların ardından artık bir iş kolu olarak da ortaya çıkan bloglar önemli bir sosyal medya mecrası haline geldi. Bu iş sahasında bloggerlar söz konusu markanın ürününe özel içerik üreterek markanın görünürlüğüne katkıda bulunur.

Marka Temsilcisi 
Ürün kategorisine göre uzmanlaşan marka temsilcileri Facebook, Twitter, blog ya da forum gibi mecralarda markanın temsil edilme süreçlerini yönetir. Marka temsilcisi sosyal medya uzmanlarıyla paslaşarak çalışır.
Kitle Yöneticisi
Daha çok yurt dışında ve büyük firmalarda yer alan kitle yöneticileri, süreçleri sosyal medya takipçileri açısından izler. Müşterinin nabzı anket, araştırma gibi çeşitli araçlarla ölçülür, gerek duyulan geliştirmeler yapılır.
İçerik Strateji Uzmanı 
İçerik stratejisinde hedef içeriğin ürüne uygun olması ve ürüne katkı sağlamasıdır. Bunun için içerik uzmanı popüler trendleri takip eder, içeriğin nasıl geliştirilebileceğini araştırır ve ürünün satış hacminin artırılması için içerik pazarlaması stratejileri geliştirir.
İçerik Yöneticisi 
İçerik yöneticisi ürün, konu, kanal ve kitleye uygun içeriği oluşturan kişidir. Benzer konudaki yurt dışı içeriklerini, gündemi sıkı bir şekilde takip eder ve tıklanma oranlarını ölçen araçların yardımıyla kitleye uygun en doğru içeriği geliştirmeye çalışır. Bu kişiler genelde editörler, bloggerlar veya gazeteci kökenli kişiler olabilir. İçerik yöneticisi kitleye uygun etkili metinler üretmekle yükümlüdür.
Yukarıda bahsi geçenler meslek edinmek ve bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yönelik sosyal medya da iş fırsatları olarak karşımıza çıkmakta. Bunlara ek olarak youtube, facebook , instagram gibi sosyal ağlarda da sayfa açıp belirli bir kitleye ulaştıktan sonra reklamlardan ve varsa çeşitli ürünlerinizden belirli bir gelir elde edebilirsiniz. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.