Akıllı Telefonlarda işletim Sistemleri




Akıllı telefonlar da kullandığımız işletim sistemlerini hiç merak ettiniz mi ? Diye bir soru yöneltsek pek çoğumuz bilgi sahibiyizdir. 
Öncelikle telefonlar da tıpkı bilgisayarla gibi işletim sistemiyle çalışır. Peki piyasa da bulunan ve en çok tercih ettiğimiz işletim sistemi hangisidir ? Bir inceyelim istedik. 


Pek çoğumuzun ben hariç tabii android kullanıyorum çünkü. İos İPhone telefonlar da kullanılan işletim sistemidir. kullanım sadeliği açısından oldukça verimli olan sistem, mağazasındaki uygulama genişliği ile de dikkat çekmekte.Ayrıca güvenliğe önem vermesi ve bu konuda kendi şifreleme ve uygulamaları açısından da tercih edilme sebebidir. 

Google tarafından satın alındıktan sonra daha gelişme gösteren sistem açık kaynaklı olması nedeniyle en çok tercih edilen sistemlerden olmuştur. Playstore da oyundan müziğe ve çeşitli programlara kadar ücretsiz kaynak bulabilmektesiniz. Tabii bunun dezavantajları da vardır. Ücretsiz bu yazılımları yüklerken Google herhangi bir denetim yapmadığı için virüs kapma olasılığınız diğer sisteme göre daha fazladır. 


Diğer işletim sistemlerinden sonra hızlı bir şekilde piyasaya sunulan sistem diğerleriyle yarışacak duruma geldi. Pc lerden de aşina olduğumuz sistem akıllı telefon, tablet ve pc uyumlu olarak çalışmakta. 
Diğerlerine kıyasla Windows un mağazası çok geniş içerikler bulundurmuyor. Ancak bu konu da sıkı bir çalışma içerisine giren windows Android ve ios sistemlerinde bulunan popüler uygulamaları mağazasına ekleyip diğer sistemleri yakalayacağa benziyor. 


İşletim sistemleri hakkında diğer yazılarımda incelemeye devam edeceğiz. 



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.