Inbound & Outbound Pazarlama da Blogların Önemi

Perşembe, Ağustos 06, 2015


Inbound Outbound pazarlama nedir ?

Kısaca anlatmak gerekirse;

Inbound pazarlama organik pazarlama olarak da atlandırılabilir. çağrı merkezlerinin yaygınlaşmasıyla ön plana çıkan pazarlama yöntemi siz ürününüzü ya da verdiğiniz hizmeti çeşitli yollarla müşterilerilerinize duyurursunuz ve geri dönüş beklersiniz.
Örneğin bir turizm şirketiniz var ve internet ortamında veya bloglarda tanıtımlarınız var siz tek tek müşterileri bulmak, onlara kampanyalarınızı anlatmak yerine ihtiyaçları doğrultusunda müşteriler size ulaşır ve hizmetinizi doğru bir şekilde pazarlamış olursunuz.
Günümüz teknolojisinde kullanılan etkili pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.
Sosyal ağlarda ki gelişmeler milyonlarca kişi tarafından takip edilmekte ve paylaşılmaktadır. Blogların da gelişmesi ve yaygınlaşmsı bu konuda etkili olmuştur. Bugün bir çok blog da bazı yazılarla karşılaşırsınız. Yazar tarafından  bilgilendirme amaçlı yazılmış bir yazı olarak görünen bu yazılar aslında bir tanıtım yazısıdır.
Çoğu zaman bu tür reklam alarak pazarlanan yazılar yıllarca okunabilecek sosyal ağlarda hızla yayılabilcek bir hal alır sonuçda etkili bir tanıtım yapmış olursunuz ve hedef kitleniz size direk alıcı olarak ulaşır.


Outbound pazarlama da yani eski yöntem pazarlamada ise durum biraz farklıdır. Ürününüzü pazarlamak için zaman harcamanız gerekir. El ilanıyla sokak sokak gezmek hizmet ve ürünüzü tanıtmak ya da satmak için kapı kapı dolaşmak, müşterilere telefonla ya da mail yoluyla ulaşıp tanıtım yapmak gibi.

Sevdiğiniz takip ettiğiniz bir blog da bu tür bir yazıyla karşılaştığınız siz ne düşünürsünüz ? ilginizi çekip ürüne yönelir misiniz? Yoksa o blog hakkında görüşleriniz değişir mi?

İyi yayınlar

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.