10 Yıllık Masaüstü Pc Nasıl Geri Döndü ?

Merhaba

Blog ile ilgilenmeye başladığım ve yıllar önce oyun vs oynamak için aldığım bilgisayarım biraz fazla kurcalamam ve yormam nedeniyle çeşitli arızalar vermeye başlamıştı. Öncelikle ekran kartı fark edemeden fan sorunu yüzünden yandı. Onboard kullanmak zorunda kaldım uzunca bir  süre. Daha sonra bilgisayar bir gün kapandı ve bütün uğraşlarıma rağmen açılmadı . Arızanın neden kaynaklandığını bulmaya çalışırken Birden power supply den kaynaklanabileceği aklıma geldi ve araştırmaya başladım. 




Bilgisayar servisi olan bir arkadaşımdan yardım istedim ve uygun bir power supply alıp pc ye montajını yaptım. Hey! işte olmuştu yaklaşık 1,5 yıl boşuna beklemiştim. Artık çalışıyordu. Ancak bir kaç gün sonra başka bir arızanın beni beklediğinden habersizdim. Bir sabah pc yi açtığımda ekranda görüntü yoktu . Ne denediysem olmadı. Yeni monitörler o an için bütçeme uygun değildi ve ikinci el kullanmak istemiyordum. Yine bir masa altında bekleyen bilgisayarımdan ümidi kesip daha önceki yazımda belittiğim tablet pc yi aldım. Blog konusunda ve bir pc den beklenen hemen hemen herşeyi gerçekleştiriyordu. 
Bir gün can sıkıntısından masanın altında öylece duran ekran ve pc yi ne yapacağımı düşünürken çalışıp çalışmadığını denemeye karar verdim.Tek tek sandık altlarından parçaları toplamaya başladım. Parçalar dediysem klavye, mause, ekran kablosu pc kablosu şeklinde. 
Geldik kurulum aşamasına çalışmasına dair pek ümidim olmadığı için öylesine yerden bir kurulum gerçekleştirdim. Hadi beee ! çalıştı. İnanılmaz bir şeydi. Benim sanki yıllardır görmediğim bir arkadaşımı görmek gibiydi. :) :) 
O gün akşama kadar pc de neler olduğunu incelemeye başladım. Tabii internete bağlanamıyordum çünkü modem salondaydı. O konuya sonra deyineceğim. Ertesi gün aynı heyecanla tekrar pc nin başına oturduğumda yine ekrana görüntü gelmediğini fak ettim. Tabii bendeki ısrar bitmedi. Aç kapa belki 10 kere uğraştım olmadı. Tekrar araştırma başladı. Monitörün tüpünde ya da başka bir parçasında arıza vardı sanırım. İlk önce monitöre de el atmayı düşündüm ancak sonra tehlikeli olabileceği düşüncesiyle vazgeçtim. 



Monitöre görüntü gelmemesinin nedeni olarak ram ve bios pili olarak da görülebilir. Eğer tozlanma ya da oksitlenme var ise görüntü iletiminde sorun çıkarabilir.Burada dikkat edilmesi gereken rami ve çıkardınız parçaları dikkatli bir şekilde yuvalara yerleştirmeniz gerekiyor. Aksi taktirde ufak bir hata ramin çalışmamasına neden olabilir. Bu nedenle bu parçaları söküp temizledim ve tekrar monte ettim. Yine bir sonuç alamadım.



Daha sonra monitör araştırırken birden led tv kullanabilceğim aklıma geldi ve araştırmaya başladım. Çok yönlü bir işlevi olacaktı benim için gerektiğine pc de, oyun konsolunda, harici harddiskle film izlemede vs. bu düşünceyle uygun bir 24 inç 64 ekran bir tv aldım. Sonun da pc çalışır duruma geldi. 
Bütün pcyi virüs vs taratarak ve eski doyaları temizlerek kullanışlı bir hale getirmeyi başardım. 



Sıra internet bağlantısına gelmişti. Önce salonda olan kabloyla denedim herşey yolundaydı internete bağlanıyo ve çeşitli güncellemeleri yapabiliyordum. Ama pc için evin için de bir kablo ağı oluşturmak istemiyordum.Aklıma eski den başka bir cihazın kutusundan çıkan usb kablosuz bağlantı cihazı geldi. İlk başka taktım ancak çalışmadı. (Başka bir konuda detaylı değineceğim.) Daha sonra sürücüsünü bulup kurulumu yaptım. Artık masaüstü pc den kablosuz olarak internete giriş yapabiliyordum.  

Pc nin Özellikleri 





Power Supply İç Görünüşü 

Yukarıdaki power supply eski çıkardığımdır. Söktüğümde içi bir toz katmanıydı biraz temizleyip baktım ancak yine çalışmadı. Fanı gayet kullanışlı olabiliyor. Söküp farklı bir adaptörle soğutmada kullanılabilir. 



Klavye ( sökülmeden önce) 



Klavye Sökülmüş Hali 



Yukarıdaki fotoğraflarda da gördünüz gibi klavye çok kirli olduğu için tek tek tuşları söküp temizledim. Burada da dikkat edilmesi gereken eğer klavye uzmanı değilseniz bir resmini çekmeniz ve bazı tuşların altında bulunan demir parçaya dikkat etmeniz tırnaklar kırılırsa zor takılıyor. 

Umarım biraz faydalı bir yazı olmuştur. Eski ve kullanılabilir durumu olan eşyaları zamanı tamamen dolana ya da "tak" diyene kadar kullanma taraftarıyım. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.